Äntligen fredag

tjena alla!!
Yes äntligen e det fredag har längtat så. I onsdags va man hos vårdcentralen för att ta prick test o andnings test o det va på tiden. Jag va skit skraj för prick testet för min brorsa gjorde det när han gick i tre:an o svimmade efter elfte men han e 16 år nu, det gick as bra det gjorde inte alls ont o dem har ju gott framåt med tekniken för på det settet som jag gjorde hade inte han men iaf vi fick reda på att jag e pollenalargiker=(=( jobbigt jag som spelar fotboll men jag klarar mig. O juste andnings testet va däremot inte så kul det var as jobbigt att blåsa in någon maskin men jag fick oxå blåsa till någon sak som mätte vilket värde kraft jag hade när jag blåste men först fick man blåsa det man skulle sen tog jag Bricanyl sen prick test sen fick jag gå ut till vänt rummet igen o det ska jag säja värdens blåga det klijade som f*n på armen för jag var ju alargisk mot det sen fick jag gå in igen o blåsa i den där maskinen som visade ett diagram på datan om hur stärkt jag blåste o jag ska säja innan jag blåste när jag inte hade tagit bricanyl låg jag långt under gränsen på hur det skulle va. Sen när jag hade tagit bricanyl blev det mycket bättre så jag hat ansträningsastma oxå buuhuu men det får man leva med men min brorsa har oxå det o min mamma med fast inte astman bye bye madde

Ps. hoppas ni alla får en härlig helg o nedan kommer 1 bild på hur medicinen ser ut som jag tar innan träning o idrotten

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0